Blog Mokka > E-commerce >
Trendy E-commerce w 2022 roku? Jak ulepszyć swój sklep internetowy?

Trendy E-commerce w 2022 roku? Jak ulepszyć swój sklep internetowy?


Jeżeli chcesz rozwijać swój sklep internetowy, nie możesz pozostawać w tyle. Poznaj najważniejsze trendy w sieci i dowiedz się, co zrobić, żeby odnieść sprzedażowy sukces w 2022 roku.



Trendy ecommerce 2022

Prowadzenie sklepu w sieci to nie lada wyzwanie, ale poznając trendy ecommerce możesz wyprzedzić konkurencję i wznieść swoją sprzedaż na wyższy poziom. Na co będą zwracać uwagę konsumenci w tym roku? Poznaj cztery ważne trendy i dostosuj do nich swoją markę.


Optymalizacja pod treści mobilne

Coraz częściej przeglądamy sieć i robimy zakupy, posługując się smartfonem. Dlatego czas ładowania witryny na urządzeniach mobilnych jest bardzo ważny. Przy obecnym tempie wzrostu, sprzedaż w tym sektorze ecommerce wygeneruje obrót o wartości ponad 430 mld $. Jeżeli Twój sklep internetowy potrzebuje więcej niż 3 sekund na załadowanie treści, stracisz jakieś 53% konsumentów. Dlatego postaw na optymalizację.

Jeżeli nie czujesz się na siłach, żeby samemu ją przeprowadzić, zleć to profesjonalistom. Dzięki szybszemu wczytywaniu, klienci będą pozostawać na Twojej stronie dłużej, zaczną chętniej przeglądać ofertę i być może założą swoje konto. Wykorzystaj trendy 2022 i dopasuj witrynę do urządzeń mobilnych.



Przygotuj się na wyszukiwanie głosowe

Wykorzystanie asystentów i poleceń głosowych w handlu elektronicznym to trendy ecommerce, które bardzo wyraźnie zarysowują się na linii horyzontu. Obecnie wielu konsumentów właśnie w ten sposób robi zakupy każdego dnia. Jeżeli chcesz wyprzedzić konkurencję, dopasuj swój sklep internetowy do oczekiwań rynku. Niektóre rozwiązania AI są nowe, a inne funkcjonują już od pewnego czasu. Ale wszystko wskazuje na to, że w nadchodzącym roku wyszukiwanie głosowe będzie popularne jak nigdy wcześniej! Kiedy jeszcze więcej kupujących zacznie używać urządzeń do inteligentnej pomocy głosowej, będziesz na to przygotowany.


Oferuj różne metody płatności

Co zrobić, żeby w 2022 roku zmienić odwiedzających witrynę w klientów dokonujących zakupów? Daj im jak najwięcej możliwości płacenia za produkty lub usługi. Podstawowe metody - karta kredytowa, debetowa lub przelew to za mało. Konsumenci to często cyfrowi tubylcy, którzy oczekują elastycznej metody płatności, więc chętnie sięgają po PayPal, ApplePay lub GooglePay. Jeżeli nie chcesz zostać w tyle, już dziś stosuj te same rozwiązania, co najwięksi gracze na rynku.

Innowacyjnym rozwiązaniem jest platforma Mokka, która umożliwia skorzystanie z systemu odroczonych płatności. To prosty w użyciu, intuicyjna metoda płatności, którą już teraz stosują duże sieci handlowe w Polsce. Platforma działa zarówno online, jak i offline i jest w 100% bezpieczna. Podlega nadzorowi KNF, dlatego możesz bez obaw zaproponować swoim klientom zakupy z pomocą Mokka. Nie czekaj - użyj najnowszej technologii, żeby sprytnie wyprzedzić konkurentów i poszerzyć grono nabywców.



Postaw na reklamę

Siecią rządzi dobrze przemyślany marketing. Nie chodzi o ulotki czy billboardy - to wszystko już było. Najnowsze trendy ecommerce wykorzystują popularne social media jako doskonałe narzędzia do celowej reklamy. Twój sklep internetowy może być promowany w wielu miejscach. Wystarczy założyć profil i zaprosić znajomych, a później regularnie publikować atrakcyjne treści. Poradniki na YouTube, ciekawe fotki na Instagramie albo posty, które zbierają lajki na Facebooku - to wszystko winduje Twoją sprzedaż i pozwala dotrzeć do kolejnych potencjalnych klientów. Jeżeli chcesz, żeby Twoja marka lub produkt zaistniała w sieci, marketing w social media to konieczność.

Kasia Radzikowska
Kasia Radzikowska
Sales & Marketing Specialist