Blog Mokka > E-commerce >
Najnowsze trendy ecommerce - Wirtualna przymierzalnia (Virtual Dressing Room)

Najnowsze trendy ecommerce - Wirtualna przymierzalnia (Virtual Dressing Room)

Rynek ecommerce intensywnie się rozwija od czasów, kiedy z powodu pandemii byliśmy zmuszeni ograniczyć nasze zakupy w sklepach stacjonarnych. Z powodu licznych obostrzeń wiele sklepów musiało znaleźć nowe kanały sprzedaży, aby utrzymać swoją działalność. Większość znanych marek przeniosła się do Internetu. Klienci przekonali się, że zakupy online są wygodne. Dlatego ten trend jest dalej rozwijany. Gdy kupujemy ubrania lub okulary, to wolimy je przymierzyć i sprawdzić jak się na nas prezentują - wychodząc naprzeciw tym potrzebom powstała wirtualna przymierzalnia.



Jak działa wirtualna przymierzalnia?

Nowa technologia bazująca na rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej oraz sztucznej inteligencji ma za zadanie ułatwić klientom robienie zakupów. Do przymierzenia ubrania, odcieniu szminki lub dodatków potrzebny jest smartfon i aplikacja, dzięki której będziemy mogli zobaczyć, jak dana rzecz na nas wygląda. Wiele sklepów oferujących wyposażenie wnętrz, posiada aplikacje, dzięki którym będziemy mogli stworzyć wirtualny obraz naszego mieszkania - projektując kolory ścian, dodatki, a także rozmieszczając meble. Takie modele 3d pozytywnie wpływają na decyzje potencjalnych klientów i sprawiają, że finalizują oni swoje zakupy.


Pozyskiwanie klientów online - budowanie relacji

Klienci często rezygnują z zakupów online z powodu niepewności, która towarzyszy przy wyborze produktów. Nie są pewni, jak w rzeczywistości będzie wyglądać dana rzecz oraz czy to, co wybiorą, jest odpowiednie dla ich sylwetki. W wielu markowych sklepach klient może liczyć na pomoc stylisty, który doradzi wybór ubrania lub innego produktu. Pracuje on na miejscu w stacjonarnym sklepie - może więc pokazać lub omówić rzecz, sprawdzając wszystkie detale i udzielając precyzyjnych odpowiedzi. Taktyka wirtualnych konsultacji pomaga ograniczać sklepom koszty związane ze zwrotami nieudanych zakupów. Ponadto zbudowanie relacji (poprzez rozmowę, SMS-y, e-maile, WhatsApp) z klientem przyczynia się w znaczącym stopniu, do tego, że wracają oni po kolejne produkty. Szczególnie cenni dla sprzedających są klienci realizujący większe projekty (np. aranżacja mieszkania, remont domu), ponieważ mogą z nimi nawiązać dłuższą współpracę, trwalsze relacje, które przekładają się na polecanie ich marki kolejnym kupującym.



Jak podkręcić sprzedaż w sklepie internetowym?

Przede wszystkim trzeba znać aktualne trendy ecommerce, które generują zyski. Do najważniejszych należą:


  • optymalizacja treści i dopasowanie jej do przeglądania na smartfonie,
  • siła social mediów (przemyślane kampanie e-marketingowe),
  • wyszukiwanie głosowe,
  • różne metody płatności (m.in. PayPal, ApplePay, GooglePay, karta kredytowa i debetowa, przelew). (O tym jakie metody płatności warto oferować w swoim sklepie intern etowym, pisaliśmy już tutaj).

Prowadzenie działalności w Internecie jest zjawiskiem nadal dosyć nowym, dlatego wymaga od przedsiębiorców czujności i podążania za najnowszymi sposobami dotarcia do klientów. Z pomocą przychodzą aktualne osiągnięcia AI. Sprzedaż online może przynosić duże zyski - trzeba umieć jednak zaistnieć w wirtualnym świecie, a następnie umiejętnie zbudować trwałe relacje z klientem. Podstawą są kompetentni konsultanci, najnowsza technologia oraz dopasowanie do potrzeb kupujących. Przyjmuje się, że do 2028 r. rynek doświadczeń związanych z zakupami będzie wart 12,97 mld dolarów.

Kasia Radzikowska
Kasia Radzikowska
Sales & Marketing Specialist