Blog Mokka > Porady dla partnerów Mokka >
Kody rabatowe i promocje - Czy warto organizować je w swoim sklepie?

Kody rabatowe i promocje - Czy warto organizować je w swoim sklepie?



Bardzo często można zauważyć jaskrawe banery lub przekreślone ceny informujące o promocjach i wielkich rabatach. Prowadząc własny sklep takie oferty u konkurencji mogą wzbudzać pytania czy rzeczywiście warto organizować podobne akcje i czy nie są to po prostu chwytliwe teksty, które nie sprawdzają się jako zachęta dla nowych klientów, a bardziej strata, do której trzeba następnie dopłacać. Czy istnieją oferty lub promocje, które można zaproponować klientom i mieć z nich realny zysk, a jeśli tak, w jaki sposób to robić?



Nikt nie lubi przepłacać. Każdy kupujący będzie chciał znaleźć najlepszy stosunek jakości do ceny, a i tak potem poczeka na zadowalające go promocje. W takim wypadku warto pomyśleć o tym jak sprawić, aby taka osoba rzeczywiście kupiła potrzebną rzecz w naszym sklepie. Dobrym pomysłem mogą okazać się kody rabatowe. Jest to prosty sposób na wprowadzenie specjalnej oferty na krótki czas bez zmiany rzeczywistych cen towarów, a jedynie naliczeniu rabatu po wpisaniu określonego hasła już przy finalizowaniu zamówienia. Jest to szczególnie atrakcyjna opcja przy świętach tematycznych. Wtedy można pokusić się o rabat związany np. z  datą. Przykład: Walentynki, data 14 lutego, możliwy rabat -14%. Jest to ciekawe rozwiązanie, które warto rozważyć jako pomysł dla własnego sklepu.


Innym pomysłem są rabaty na konkretne przedmioty, które można ustalić również ze względu na okazje, m. in. święta czy początek wakacji. Warto obserwować jakie przedmioty najchętniej sprzedają się w danym okresie i według tego ustać na nie oferty specjalne. Dzięki temu pewne będzie, że promocje się opłacą. Przy tym punkcie warto wspomnieć o ofercie serwisu Mokka, który umożliwia odroczenie płatności. Jest to atrakcyjna opcja, aby zachęcić klientów, którzy mogą za zakupy zapłacić dopiero po jakimś czasie, a jedyne co musza zrobić to zarejestrować się na stronie www.mokka.pl i podążać za opisanymi w instrukcji krokami.



Dodatkowo każda dobrze zorganizowana akcja promocyjna stawia sklep w lepszym świetle dla klienta. Zwiększa to szansę, że klient będzie dobrze wspominał zakupy w tym sklepie i zainteresuje się przyszłymi promocjami. Dodatkowo, aby zapewnić odbiorcy lepszy dostęp do informacji odnośnie nowych promocji warto jest promować sklep internetowy w social mediach. Jest to potężne narzędzie, które umożliwia wspaniały ecommerce oraz bezpośredni kontakt z klientem. Dzięki dedykowanemu kontu np. na Instagramie dużo łatwiej jest informować klientów o nowych akcjach promocyjnych. Oprócz tego stwarza to opcje pozyskania nowych klientów oraz grupy młodszych odbiorców, którzy mogą stworzyć w sklepie nowy ruch. Można też organizować promocje dedykowane dla grupy, która obserwuje sklep w social mediach. Takie działanie zdecydowanie pozyska lojalność i wzbudzi poczucie wyjątkowości.



Nie można jednak zapominać, że są też akcje promocyjne przeprowadzone źle. Zbyt częste lub zbyt duże rabaty mogą negatywnie świadczyć o wartości oferowanych towarów, dlatego warto pamiętać o wyczuciu i szacunku dla klientów. Dobrym pomysłem jest informowanie odbiorców o przewidywanych rabatach wcześniej, przez co mogą oni zaplanować co będą chcieli kupić, a w dodatku nie przepłacą. W innym wypadku mogą poczuć się oszukani lub naciągnięci na dany produkt, co spowoduje, że w przyszłości niechętnie będą odwiedzać sklep.


Przede wszystkim należy pamiętać o szacunku do klienta, ale też dla sklepu. W czasach social mediów jeszcze prostsze staje się promowanie produktów, ale ciemną stroną jest to, że każdy błąd zostanie łatwo zapamiętany. Dlatego należy obserwować co sprawdza się w konkretnych sytuacjach i jaki wpływ ma to na sklep.

Kasia Radzikowska
Kasia Radzikowska
Sales & Marketing Specialist