Blog Mokka > E-commerce >
Już dziś zacznij przygotowywać swój sklep na nadchodzące specjalne okazje w całym roku 2022. Strategia i kalendarz działań e-commerce.

Już dziś zacznij przygotowywać swój sklep na nadchodzące specjalne okazje w całym roku 2022. Strategia i kalendarz działań e-commerce.

Rok 2022 stoi przed wielkim wyzwaniem dla całego świata e-commerce. W obliczu trwającej pandemii handel elektroniczny jest nie tylko szansą na maksymalizację zysków z prowadzenia działalności, ale i wielkim wyzwaniem dla właścicieli firm internetowych.


Na początku nowego roku ważne jest, aby dokładnie przeanalizować własny biznes i skonfrontować go z czynnikami, które mogą być szansą na dalszy rozwój.



Jak przygotować swój sklep na specjalne okazje w 2022 roku?

Gwarancją sukcesu w e-commerce jest stworzenie strategii marketingowej oraz przygotuj kalendarz działań. Jeśli Twój biznes już je posiada, warto na nowo przeanalizować wszystkie elementy i skorelować je z aktualną sytuacją na rynku.


Rynek e-commerce to jeden z najszybciej rozwijających się segmentów gospodarki. Przez pandemię Covid-19 zmiana preferencji zakupowych i strach przed chorobą sprawiły, że sklepy internetowe powstają jak przysłowiowe grzyby po deszczu. Wiąże się to z niespotykanym jak dotąd wzrostem konkurencji. Tylko skuteczna strategia e-commerce daje szansę wybić się wśród rzeszy producentów, sprzedawców dóbr i usług.


Twoja strategia e-commerce powinna zawierać wszystkie działania zaplanowane na cały 2022 rok oraz sposoby i narzędzia, których użyjesz, by zrealizować założone przez siebie cele.


Zadbaj również o nowe i atrakcyjne formy płatności pozwalające np. na odroczenie zapłaty za zamówienie. Sprawdź ofertę Mokka i dowiedz się czym są odroczone płatności. Zaoferuj swoim Klientom wygodną formę rozliczenia zakupów, dając im możliwość wyboru – np. przesunięcia płatności nawet do 30 dni, czy opłacenie w wygodnych ratach.



Stwórz lub zmodyfikuj strategię marketingową

Określ kierunki rozwoju swojego biznesu, przeanalizuj konkurencję, zdefiniuj swojego klienta.


Przygotuj odpowiedni marketing treści, wykorzystaj reklamę na portalach społecznościowych (Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram).


Przeanalizuj SEO, wyznacz frazy i słowa kluczowe.


Wykorzystaj e-mail marketing, newslettery i automatyzację do informowania o wszystkim, co się dzieje na Twojej stronie (rabaty, promocje, zniżki).



STWÓRZ KALENDARZ DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH

Wszystkie elementy aktywności marketingowej muszą być dokładnie przemyślane. Nie można pozwolić sobie na chaos i przypadkowe, spontaniczne działania. Dostosuj swoją strategię marketingową do świąt typowych i nietypowych. Wszelkiego rodzaju święta i uroczystości niosą ze sobą ekstremalny wzrost wielkości sprzedaży i ruchu zakupowego. Świadomie zachęć do zakupów poprzez kampanie reklamowe i akcje promocyjne przy różnego rodzaju świętach. Zainteresuj klienta wyprzedażą, promocją, czy też specjalną ofertą.


Skup się na promocjach sezonowych takich jak Black Friday, czy Dzień Darmowej Dostawy. Wyznacz terminy najważniejszych świat i utwórz kampanię reklamową. Wyznacz święta związane z klientami (Dzień Kobiet, Dzień Dziadka, Dzień Babci, Dzień Dziecka itd.). Odszukaj święta nietypowe, które są związane z twoją działalnością i wykorzystaj je do zwiększenia sprzedaży oraz ruchu na twojej stronie.


Pamiętaj, że każdy miesiąc rządzi się swoimi prawami. Zaplanuj ciekawe akcje sprzedażowe na każdy z nich. Użyj dostępnych narzędzi e-marketingu, by dotrzeć z informacją do klienta, a przez to zwiększyć swoją sprzedaż. Przyjrzyj się dokładnie, jaki potencjał sprzedażowy niesie ze sobą każdy miesiąc.


Zauważ, że styczeń to okres karnawału, czas ferii. Luty to przede wszystkim Walentynki. Marzec- Dzień Kobiet i Mężczyzn, kwiecień- prima aprilis i Wielkanoc. Maj to majówka, Dzień Matki, a także okres komunijny. Czerwiec oddaje hołd dzieciom, wtedy to zaczyna się okres wakacji i urlopów. Wrzesień i październik to powrót do szkoły i na studia. Listopad zaczynamy od Dnia Wszystkich Świętych, a zaraz potem jest szaleństwo zakupowe „Black Friday”. Grudzień witamy razem ze Świętym Mikołajem, a kończymy na rodzinnym świętowaniu Bożego Narodzenia i żegnaniu starego roku w Sylwestra.


Jeśli przykładowo prowadzisz sklep odzieżowy, zadbaj o promocję i reklamę twoich produktów, czy usług np. na 13 stycznia, kiedy to wypada Międzynarodowy Dzień Koszuli. Może przy zakupie dwóch koszul, trzecia będzie gratis?


30 października, w Międzynarodowy Dzień Spodni Dresowych, zastosuj cross-selling na rzeczy z innej kategorii operowanych przez Ciebie produktów.


W Dzień Niebieskiej Czapki (30 listopada) zaoferuj cały asortyment w kolorze niebieskim po atrakcyjnej cenie. Może warto go połączyć z akcjami zaplanowanymi na Black Friday?


A może prowadzisz sklep spożywczy? Zatem 7 marca w Dzień Płatków Śniadaniowych udziel rabatu na produkty mleczne, a w Światowy Dzień Czekolady (7 lipca 2002) zastosuj cross-selling na cały asortyment słodyczy.


Pomysłów na zarządzanie Kalendarzem działań marketingowych jest wiele. Dostosuj go do swojej branży i ciesz się maksymalizacją zysków- głównym celem swojego biznesu

Kasia Radzikowska
Kasia Radzikowska
Sales & Marketing Specialist