Blog Mokka > Porady dla partnerów Mokka >
Jakie formy i rodzaje płatności internetowych powinieneś posiadać w swoim sklepie?

Jakie formy i rodzaje płatności internetowych powinieneś posiadać w swoim sklepie?

Zastanawiasz się nad otworzeniem sklepu internetowego? Być może już takowy posiadasz i zastanawiasz się, jak zwiększyć “zasięg” i zyskać nowych klientów? Pamiętaj, że prowadzenie sklepu internetowego wymagać od Ciebie będzie elastycznej i zróżnicowanej oferty - również jeśli chodzi o zaproponowanie klientom różnych metod płatności. Na jakie warto się zdecydować?



Płatność standardowym przelewem


Płatność przelewem to absolutnie najbardziej podstawowa opcja. Po prostu - klient Twój kończy zakupy, przechodzi do wirtualnej kasy, a tam dowiaduje się, ile dokładnie musi zapłacić i na jakie konto ma przelać środki. Ty zaś wysyłasz zamówiony towar dopiero wtedy, gdy “wpadną” one na Twoje konto. Aby usprawnić ten proces, załóż konta w kilku różnych bankach -  zwłaszcza tych najpopularniejszych, których prawdopodobnie używają klienci. pamiętaj, że przelew na konto w tym samym banku “idzie” znacznie szybciej, a co za tym idzie Ty prędzej uzyskasz pieniądze, a klient szybciej dostanie towar, który zamówił.


Karta płatnicza


Kolejną metodą, którą wykorzystują tak platformy internetowe, jak i sklepy stacjonarne, jest płatność kartą płatniczą. Rozwiązanie to ma ten plus, że klient musi jedynie potwierdzić chęć dokonania transakcji w aplikacji mobilnej lub kodem SMS, a pieniądze niemal natychmiast dotrą na Twoje konto - bez konieczności kilkugodzinnego oczekiwania, aż bank je zaksięguje. Płatność kartą to rozwiązanie wygodne, choć nie jest już od dawna rozwiązaniem najnowocześniejszym



Płatność przy odbiorze


Kolejną metodą, którą powinieneś zaoferować swojemu klientowi, jest płatność przy pobraniu. Metoda ta to oczywiście pełna wygoda z punktu widzenia klienta - wszak płaci on za zamówiony towar dopiero w chwili odebrania przesyłki, gdy może upewnić się, że w trakcie transportu nie został on uszkodzony. Pamiętaj jednak, że z Twojego punktu widzenia będzie to metoda dość ryzykowna - wszak klient może odmówić odebrania paczki bez podania powodu, a w takim przypadku towar wraca do Twojego magazynu. Wiele sklepów zabezpiecza się przed tym żądając podwyższonej opłaty za taką usługę.


Płatność Mokka


Jedną z nowocześniejszych metod płatności jest Mokka. Usługa ta pozwala klientowi skorzystać z jednego z dwóch sposobów zapłaty za produkt. Pierwszym z nich jest rozłożenie płatności na raty, dzięki którym klient może zapłacić za produkt w kilku comiesięcznych transzach (ich wysokość poznaje jeszcze przed dokonaniem zakupu). Alternatywą do tradycyjnych rat jest, również oferowana przez Mokka, usługa kup teraz, zapłać później. Klient, który zdecyduje się na skorzystanie z tej opcji, otrzyma możliwość bezkosztowego opłacenia zakupu w ciągu 30 dni od daty złożenia zamówienia. Płatności odroczone z Mokka polegają więc na tym, że kupuje on w wybranym przez siebie sklepie interesujący go przedmiot, po czym płaci za niego po kilku tygodniach. Bez obaw może więc korzystać z aktualnych promocji w Twoim sklepie, za zakupy płacąc np. z kolejnej wypłaty.



Dlaczego warto wdrożyć płatności Mokka w sklepie internetowym?


Płatności mokka to idealny wybór do każdego sklepu internetowego. Przede wszystkim sprawiają one, że konwersja sprzedaży jest znacznie korzystniejsza - klient, zachęcony możliwością rozłożenia zakupu na raty chętniej skorzysta z przygotowanej przez Ciebie oferty. Jeśli posiadasz również jakiekolwiek sklepy stacjonarne, rozwiązanie to możesz z nimi zintegrować i zacząć oferować płatność na wygodne raty również ich klientom. Mokka to rozwiązanie wyjątkowo bezpieczne - niezależnie od tego, na jaki model płatności (raty czy płatność odroczona) zdecyduje się kupujący - masz gwarancję, że na Twoje konto trafi pełna, należna Ci kwota pieniędzy.

Karolina Roman
Karolina Roman
Marketing & Operations Specialist