Blog Mokka > E-commerce >
Dywersyfikacja kanałów sprzedaży i marketingu - Spryt w E-Commerce

Dywersyfikacja kanałów sprzedaży i marketingu - Spryt w E-Commerce

Działając w sieci, trzeba wykorzystać maksymalnie różne kanały dotarcia do potencjalnych Klientów. Jest to długi i pracochłonny proces, ale jeśli będziemy konsekwentni to pomoże nam zbudować solidną markę i przyciągnąć Klientów.



Social media dla e-commerce

To chyba najpotężniejszy kanał, którego nie sposób pominąć. W social mediach poruszają się praktycznie wszyscy w branży i umiejętnie zbudowana narracja na przykład jako storytelling na swoim profilu firmowym, zwróci uwagę na nasze produkty i usługi, a przed wszystkim na charakter naszej marki. Social media są idealne na budowanie marki naszej firmy i komunikowanie jej odbiorcom. Dobrze skomponowane posty, nastawione na rozwiązywanie problemów odbiorcy i specyfikę grupy docelowej połączone z Facebook Ads, to potężne narzędzie marketingowe. Promowanie się za pomocą  reklamy na Facebooku, to klucz do dotarcia do nowych grup odbiorców. Każdy sklep internetowy i w ogóle branża eCommerce powinna mocno oprzeć się na mediach społecznościowych. Czym różni się Facebook Ads i Google Ads? To pierwsze ma kreować potrzeby na nasze produkty i docierać do nowych grup docelowych czy też działać na te, które już poznaliśmy. Natomiast Google Ads to już reklama w wyszukiwarkach, odpowiadająca na konkretne zapytania w sieci.



Działaj wielokanałowo, aby zwiększyć szansę na rynku

Dobry marketing to różne kanały sprzedaży i nieustanne szukanie nowych sposobów na rozwój. Nie można zapominać o pozycjonowaniu, czyli o dobrym seo pod wyszukiwarki. Dla każdego powstającego, jak i już działającego sklepu internetowego, to powinno być w pierwszej trójce. Dobre jakościowo, unikalne, o odpowiedniej strukturze opisy produktów to absolutna podstawa w tworzeniu treści na sklep. Tak naprawdę samemu można stworzyć cały kontent do sklepu, ale jest to zajęcie naprawdę czasochłonne. Nie zmienia to faktu, że bez wyszukiwarek praktycznie nie ma nas w sieci. Internet daje w tym zakresie nieograniczone możliwości, ale trzeba być cierpliwym i wytrwałym, jeśli pozycjonuje się samodzielnie. Ogólnie, działanie w trybie omnichannel daje nam przewagę, bo zawsze, jeśli któryś kanał sprzedaży jest słabszy, to mamy inne alternatywy.



Co jeszcze powinniśmy wiedzieć o promowaniu się w sieci?

Właściciele sklepów internetowych powinni zacząć budowanie marki sklepu w social mediach jeszcze zanim sklep zacznie działać, a działania seo to ciągła i nieustanna praca, która pozwoli nam wyróżnić się w wyszukiwarkach. Oprócz tego wszystkiego, warto zwrócić uwagę na jeszcze inne możliwości zwiększenia sprzedaży. Jeśli nasz sklep internetowy to za mało i nie przynosi takich rezultatów jakie chcemy, musimy oprzeć się na wybranym marketplace lub na kilku równocześnie. Możemy sprzedawać na Facebooku, na Allegro, w Empiku, a to tylko wybrane przykłady. Gotowe platformy pozwolą nam na korzystanie ze znanych miejsc sprzedaży.


Alternatywny sposób na promowanie swojego sklepu w sieci to afiliacja. Czyli wszelkie programy partnerskie, gdzie promujemy się dzięki wybranej stronie internetowej, generującej dla nas ruch.Przykładem będą tutaj płatności odroczone Mokka które oferują możliwość wprowadzenia płatności opóźnionej w czasie, bardzo wygodnej opcji dla Klientów sklepów internetowych. Można zostać sklepem partnerskim Mokka. Dzięki tej specjalnej platformie, wychodzimy naprzeciw Klientom naszego sklepu internetowego, oferując im późniejszą płatność. To jeden z kilku sposób na to, jak ulepszyć swój sklep internetowy i być elastycznym w stosunku do Klientów. Ta  platforma partnerska zapewnia nam promocję naszego biznesu i techniczne wsparcie płatności.

Kasia Radzikowska
Kasia Radzikowska
Sales & Marketing Specialist