Blog Mokka > E-commerce >
Co to jest dropshipping? Jak zacząć sprzedaż krok po kroku?

Co to jest dropshipping? Jak zacząć sprzedaż krok po kroku?

Dropshipping cieszy się coraz większą popularnością wśród osób, które chcą mieć własny sklep internetowy, ale nie mają miejsca magazynowego, gdzie mogliby przechowywać towar przeznaczony do sprzedaży. To szansa, by dostarczyć klientowi produkty najwyższej jakości, nie posiadając na stanie ani jednej sztuki. Na czym dokładnie polega i jak otworzyć sklep internetowy w modelu dropshippingowym? Dowiesz się tego, czytając dzisiejszy artykuł.



Na czym polega dropshipping?

Dropshipping to model współpracy z hurtowniami, dzięki któremu przedsiębiorca zajmuje się obsługą zamówień i promocją swojego sklepu, a hurtownia wysyła w jego imieniu zamówiony przez klienta towar. Współpraca odbywa się w taki sposób, że klient nie zdaje sobie sprawy, że towar wysłany jest z innego miejsca.


Taki model współpracy zdecydowanie zmniejsza koszt prowadzenia sklepu internetowego. Inwestycja ogranicza się w zasadzie do założenia sklepu, reklamy i zapewnienia profesjonalnej obsługi klienta. Przedsiębiorca nie musi zamawiać towaru na swój magazyn, co ogranicza koszty i ułatwia prowadzenie działalności. Bardzo ważną zaletą dropshippingu jest całkowity brak zobowiązań. Nie jest potrzebna żadna umowa, bo hurtownia wysyła tylko taką ilość zamówień, jaką złożymy w imieniu klienta przez specjalny panel.



Jak zacząć prowadzić sklep w dropshippingu krok po kroku?

Chcąc otworzyć sklep w dropshippingu mamy kilka możliwości i tak naprawdę wszystko zależy od naszych umiejętności. Jeśli kompletnie nie znamy się na webmasteringu, to musimy wybrać firmę, która wykona dla nas sklep internetowy. Może on bazować na rozwiązaniach darmowych takich jak WooCommerce lub platformach SaaS umożliwiających uzyskanie pełnej funkcjonalności sklepu w zamian za niewielki abonament. Oba rozwiązania mają swoje wady i zalety, a wybór zależny jest w dużej mierze od preferencji konkretnego klienta.


Drugą opcją jest samodzielne uruchomienie sklepu. Wspomniane platformy nie są przesadnie skomplikowane jeśli chodzi o instalację, a w przypadku pakietów abonamentowych leży ona po stronie firmy udostępniającej skrypt sklepu. Mając podstawowe umiejętności, można więc bardzo szybko stworzyć własny sklep internetowy i zintegrować go z wybraną hurtownią.


Najważniejszy jest wybór odpowiedniej hurtowni

Niezwykle istotnym elementem prowadzenia sklepu internetowego w modelu dropshipping jest właściwy wybór hurtowni. Warto nawiązać współpracę z hurtowniami posiadającymi bogaty asortyment lub asortyment, który chcemy oferować swoim Klientom.


Odpowiednia hurtownia do dropshipingu to klucz do sukcesu Twojego e-biznesu. Jeśli nie wybierzesz odpowiedniego partnera biznesowego, to nie uda Ci się przetrwać na rynku długo.


Niektóre z najważniejszych czynników, które trzeba wziąć pod uwagę wybierając dropshippera, to:


  • Jakie produkty oferuje?
  • Ceny produktów – czy są konkurencyjne i atrakcyjne?
  • Jaka jest jakość produktów?
  • Jak długo działa firma?
  • Ile ma klientów?
  • Czy ma stronę internetową?
  • Ile produktów ma w swojej ofercie?
  • Czy oferuje bezpłatną wysyłkę?
  • Jak szybko wysyła produkty?
  • Czy wymaga minimalnej kwoty zamówienia?
  • Czy ma program lojalnościowy dla partnerów oraz klientów?
  • Jakie jest minimalne zamówienie?
  • Czy wymaga zapłaty za wysyłkę?



Jak zacząć współpracę z hurtownią bez nakładów finansowych?

Zwykle sprawa jest bardzo prosta, wystarczy wypełnić prosty formularz rejestracyjny, dostarczyć wymagane dokumenty i poczekać na weryfikację. W sieci znaleźć można hurtownie oferujące współpracę wyłącznie z firmami, ale są też takie, dla których współpraca z osobą prywatną nie jest dużym problemem. Ważne, by wcześniej mieć gotowy sklep internetowy, by zaraz po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku móc przeprowadzić pełną integrację z hurtownią oraz jej feedem produktowym. Wykorzystując odpowiednie skrypty, można bardzo prosto przenieść cały asortyment danej hurtowni do własnego sklepu i rozpocząć handel bez większych nakładów finansowych.


Jak łatwo zauważyć, bez pieniędzy można otworzyć sklep internetowy i skupiając się wyłącznie na reklamie zarabiać na nim całkiem dobre pieniądze. Pamiętajmy jednak, by współpracować z solidnymi hurtowniami i zaprojektować sklep w taki sposób, by zachęcał do zrobienia zakupów. Jedną z form takiej zachęty może być współpracy z systemem płatności odroczonych Mokka, która znana jest na rynku z rozwiązań ułatwiających zakup produktów oraz usług. Więcej o zasadach współpracy z Mokka można przeczytać na stronie https://mokka.pl/wspolpraca/.

Kasia Radzikowska
Kasia Radzikowska
Sales & Marketing Specialist